21 December 2009

UNTUK KALI KE BERAPE TAH AKU KE NILAI 3..

lalalalala..hati manyak sinang...sudah setel manyak perkara maa...
ape yang di cari sudah di genggaman....smuanye masih dalam kawalan bujet 2009..malas mau bebel,mari kita riview skit aa..


1.jerujai manik


rm 19.90.panjang 6 kaki lebar lbh kurang 1 pintu



perbezaan warna di sengajakan kerna warna yg diidamkan out of stock.


2.bunga manggar

3 ikat rm 10..kaler silver..dah beli kaler merah kat cowboy temerloh.nasib jerujai manik xde kedai ni
kalo x rugi akak!!!sbb dia jual rm 28.90..byk beza tuh kan



3.hiasan hantaran

rm 2 sebatang..ada banyak,aku amik 3 cukup la... amende nama ni pon aku xtau..amik ikt suka je

bulu2 kayangan..sayer sudah rugi dekat ini barang...
kat seremban jauh lagi murah ceh,ceh,ceh..
pasni xcukup aku nak p cari kat kedai UNIK.
yang pink rm 2.90/meter,putih rm 3.90/meter.tp kat UNIK yg kaler putih br rm2.90/meter..byk kan beza!!!


4.paper bag

rm 3.20/peket(10pcs)amik yang murah2 jek.
esok2 korang buang gak kan..ade yang lagi murah tp kualiti xbgs la..


5.crepe paper


rm 7.90/peket each color...tp ade discount 10%..
kat UNIK pon rm 7.90


6.cadar queen

saje2 beli sbb dah penah beli kat pasar mlm seremban jaya..
harga nilai 3 rm 20 tp kat p.mlm rm 25.kain cotton,quality pon ok sgt2...
cuma kat nilai 3 kaler kureng menarik hati..


nak kata nilai 3 ni terlalu murah x jugak..kena pandai memilih la..tp kalo paper bag/bunga telur saye suke beli kat kedai depan surau..deretan kedai tu la..tp kena pilih kedai gak sbb ade satu kedai tuh mencekik darah...saye suka p sini sbb banyak choice selain dapat berjalan2..(ayat skema xingat kan...)

insyaallah bln 1 ni p lagi nak cr kain pasang+karpet..harap2 ade la duit terjatuh dari langit yang biru itu..weeee



5 comments:

faratul said...

bulu2 tu tuk watpe?? hehe.. best kn p nilai.. tp kalo kna time panas terik, cpt sgt letih!

Siti Hajar said...

nilai 3 pun x murah sgt..hari tu pergi..jumpa bola rotan.dlm paket ada 25 biji bola rotan dia jual rm30..kira satu biji RM1.2.. tapi hajar jumpa kat KK home decor(melaka) bola rotan satu biji RM1. bola rotan yg kat nilai tu saiz dia lagi kecik dari KK home decor..so, harga mmg jauh beza sgt..

lynadabesh said...

faratul:memang best kalo brg yg kt beli tuh murah,tp xbest bila blk seremban tgk2 kat sini lg murah..huhu!!utk hiasan hantaran ngn lilit kat tangga...kekonon cam kayangan la..

lynadabesh said...

hajar:tu la pasal...cam saye nasib x beli storofoam yg bulat2 tuh utk pomander ball..gile mahal,kat seremaban br 7.90,tp kat nilai 3, rm 9.90..bykkan beza...tp kat nilai 3 ni mmg leh wat histeria menghabiskan duit kan

Siti Hajar said...

yap..klu tgk mmg rambang mata..tunang saya kate, dah byk kedai tgk..tapi bunga satu ape pun x beli..hehe